Najnowsze artykuły

Podstawowy przepis na guacamole, który...

Jump to RecipeTenpodstawowy przepis na guacamole nie może być łatwiejszy z zaledwie czterema prostymi składnikami. Przygotuj to łatwe guacamole i czekaj...

Czytaj Więcej

Dieta Pudełkowa Dla Wegan


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Różnica między weganami i wegetarianami jest bardzo znacząca, ci pierwsi są surowymi wegetarianami, którzy sprzeciwiają się wszelkiemu wykorzystywaniu zwierząt i ich wykorzystywaniu jako żywności.

Rodzaje wegetarianizmu

• Owolaktowegetarianizm to wegetariańska dieta mleczno-jajeczno-warzywna, w której stosuje się miód, mleko i jajka wraz z pokarmami roślinnymi.

• Laktowegetarianizm - zwolennicy tego typu wegetarianizmu spożywają jajka, miód i pokarmy roślinne, rezygnując z mleka, mięsa i ryb.

• Owowegetarianizm - Zwolennicy spożywają wyłącznie pokarmy roślinne, miód i jajka.

• Pescetarianizm - oprócz mleka, jajek, miodu i pokarmów roślinnych pesotarianie jedzą również ryby i owoce morza.

Weganizm (ścisły wegetarianizm) - weganie nie jedzą żadnych produktów pochodzenia zwierzęcego, a mianowicie: mięsa, ryb, mleka, jajek, miodu i wszelkich potraw zawierających pochodne tych produktów. Weganie nie tolerują żadnego rodzaju przemocy wobec zwierząt, nie używają materiałów pochodzenia zwierzęcego i zdecydowanie sprzeciwiają się testowaniu na zwierzętach i wykorzystywaniu ich w przemyśle rozrywkowym.

Surowiści odrzucają gotowanie (powyżej 40 ° C), ponieważ wierzą, że wysokie temperatury niszczą korzystne witaminy i właściwości odżywcze. Jednak nie wszyscy witarianie są weganami, w diecie surowej żywności istnieją podziały na wszystkożernych surowych (oprócz surowej żywności roślinnej dozwolone jest spożywanie produktów mlecznych, jajek i chleba) i absolutnych surowych (jedzących wyłącznie surowe pokarmy roślinne - orzechy, zboża). Szczególną uwagę należy zwrócić na frutarianizm - spożywanie owoców i warzyw, głównie surowych, z dodatkiem orzechów, roślin strączkowych i zbóż do diety. Fruktorianie jedzą tylko te owoce, w przypadku których rośliny nie muszą być niszczone.

Dlaczego warto przejść na weganizm

Etyka wegańska zajmuje się kwestią moralnego prawa ludzi do odbierania życia, aby zaspokoić swoje potrzeby. Przede wszystkim dotyczy to kwestii, czy spożywanie pokarmów mięsnych jest zgodne z moralnością. Weganie nie widzą i nie chcą widzieć różnicy między „swoimi” zwierzętami, które należy kochać i chronić, a „innymi”, które można zaserwować na świątecznym stole. Nie są gotowi zamykać oczu na cierpienie żywej istoty, a tym bardziej wspierać to cierpienie. Weganizm to nie tylko dieta, to styl życia oparty na szczególnej relacji między człowiekiem a światem zwierząt.

Plusy weganizmu

Mniejsze koszty żywności. Wbrew mitowi, że bycie weganinem jest drogie, jedzenie kosztuje mniej. Obniżenie kosztów produktów mięsnych pozwala na urozmaicenie diety dużą ilością warzyw, owoców, ziół i zbóż. Wszyscy weganie wspominają o poprawie funkcji jelit i układu pokarmowego, o pięknej skórze i zdrowej cerze. Zmniejszenie ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego. Nie zapominaj o zaletach wegańskiej „diety” na serce i naczynia krwionośne, potwierdzonych przez lekarzy. Weganie są w 100% pewni, że wszystko, co dostaje się do organizmu, nie ma nic wspólnego z okrucieństwem i jest naprawdę naturalne i zdrowe.

Zmniejszenie zawartości tłuszczów nasyconych. Nabiał i mięso są bogate w tłuszcze nasycone. Zmniejszając ilość tłuszczów nasyconych w swojej diecie, znacząco poprawisz swoje zdrowie, szczególnie w zakresie profilaktyki chorób układu krążenia. Węglowodany dostarczają organizmowi energii. Nie mając wystarczającej ilości węglowodanów, organizm będzie zmuszony spalić tkankę mięśniową. Dieta bogata w błonnik poprawia wypróżnienia. Pokarmy bogate w błonnik roślinny zapobiegają rakowi okrężnicy. Potas pomaga organizmowi pozbyć się nadmiaru płynów, toksyn i kwasów oraz pobudza nerki. Diety bogate w potas pomagają zmniejszyć ryzyko chorób serca i raka.


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę