Najnowsze artykuły

Pokonaj zimowe chłody dzięki tym 8...

Mroźne zimy znane są z tego, że osłabiają ducha, jeśli chodzi o dotrzymywanie kroku planom fitness, ale odrobina pomysłowości może pomóc Ci się z...

Czytaj Więcej

Co należy, a czego nie należy robić, aby pokonać stres


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Zarządzanie stresem wydaje się być trudnym procesem, szczególnie w scenariuszu, kiedy walczysz ze swoimi emocjami i myślami i nie udaje ci się znaleźć sposobu na ucieczkę od codziennych wyzwań. Stres może zrobić ciebie czuć jak rejs gubiący w oceanie który zmaga się znajdować swój sposób out. Ja zmusza ciebie wchodzić bezradnego stan umysł który nie tylko przeszkadza twój myśli ale robi ciebie czuć bardzo podatnego i directionless. Ciężar stresu wpływa na wszystkie dziedziny życia i zwiększa ryzyko błędów i niepowodzeń. Przedłużający się stres pogarsza samopoczucie psychiczne i wywołuje kryzys psychologiczny, który zagraża szczęściu, funkcjonowaniu organizmu i wydajności w pracy. Stres zmniejsza także wielokrotnie pamięć, umiejętność uczenia się, zdolność krytycznego myślenia i odporność.

Spis treści

Co to jest stres? Przyczyny stresuStres - co robić, a czego nie robićCzęsto zadawane pytania (FAQ)

Co to jest stres?

Stres jest reakcją organizmu ludzkiego na bodźce zewnętrzne i wewnętrzne, które zakłócają jego ogólną równowagę i aktywność. Stresujące środowisko nie tylko zwiększa ryzyko wystąpienia chorób psychicznych, ale także zmniejsza odporność organizmu. Ciągły stres/przedłużający się stres zmniejsza twoje umiejętności radzenia sobie i zdolność do radzenia sobie z pracą i obowiązkami rodzinnymi. Stres wpływa głównie na twoją siłę emocjonalną i daje ci poczucie bezwartościowości. Powszechnie opisywane skutki stresu to zmęczenie mięśni, dyskomfort w klatce piersiowej, problemy ze snem, agresywne nastawienie, słaba pamięć, drażliwość, niepokój i niestrawność. Stres zwiększa również ryzyko wystąpienia wahań nastroju, depresji i innych poważnych problemów ze zdrowiem psychicznym.

Przyczyny stresu

    Stres staje się szkodliwy, gdy jest przedłużony, bez skutecznych narzędzi do radzenia sobie z / w sytuacjach, gdy nie jesteś w stanie pokonać go przez siły woli.Stres jest rodzajem odpowiedzi biologicznej, że organizm generuje po wyczuciu sygnałów zagrożenia i niebezpieczeństwa.Twoje reakcje stresu produkować podwyższony poziom adrenaliny, które zwiększają ciśnienie krwi i tętno.Stres również niekorzystnie wpływa na funkcjonalność mózgu i układu krążenia. Zwykle emanuje pod wpływem obciążenia chorobą, problemów osobistych, problemów finansowych, izolacji społecznej i nieprzyjaznego lub wymagającego środowiska pracy.

Stres - co robić, a czego nie robić

Aby zwiększyć swoją zdolność do pokonywania stresu i jego potencjalnych powikłań, musisz przynajmniej zidentyfikować, zrozumieć i przestrzegać poniższych zasad.

Do's

#1 Nawiązuj aktywne kontakty społeczne

Socjalizacja jest kluczem do prowadzenia sensownego życia. Społecznie aktywni ludzie cieszą się each bit ich momenty i rozwijają wartośc i odwagę dostawać one pozbywają się stresu skutki jak żal i pasywni myśli. Ich wysoka sprawność umysłowa pomaga im radzić sobie z przeciwnościami losu i nieprzewidzianymi sytuacjami. Bycie aktywnym społecznie nie wymaga szczególnych umiejętności czy zdolności. Ty tylko potrzebujesz budzić się i dosięgać out twój well-wishers, i ich odpowiedzi z pewnością pocieszają twój stres hormony.

#2 Zmień swoje negatywne nastawienie i niezdrowe nawyki

Zdyscyplinowane życie nie tylko pomoże Ci osiągnąć Twoje cele, ale także pomoże Ci przezwyciężyć stres związany z nieprzyjemnymi okolicznościami. Powinieneś stosować się do stworzonego przez siebie harmonogramu, aby zaspokoić swoje codzienne zobowiązania, a jednocześnie nie dać szansy na stres związany z niewykonanymi zadaniami. Musisz jeść na czas i nigdy nie pomijać żadnego posiłku, aby utrzymać swój poziom energii. Wymagasz przyjęcia optymistycznego nastawienia, aby zrealizować w połowie wypełnioną szklankę wody, ignorując jej pustkę. Twoja pozytywność w podejściach będzie tłumić swoje tantrums i pomóc dostosować się do niezręcznych sytuacji w miejscu pracy.

#3 Zaufaj zdrowej diecie

Twoje ciało wymaga odpowiednich ilości składników odżywczych, aby przetrwać stresujące sytuacje. Spożywanie antyoksydantów, minerałów, witamin, kwasów tłuszczowych i białek omega jest bardzo potrzebne, aby wzmocnić Twoją odporność. Możesz polegać na owocach i zielonych warzywach liściastych, aby utrzymać wysoki poziom odporności. Spożywanie orzechów, ryb, jaj, jogurtu, awokado, oliwy z oliwek, zielonej herbaty, bananów, pomarańczy, jagód, pełnych ziaren, owsa i ciemnej czekolady skutecznie poprawia zdolność do walki ze stresem.

#4 Powiedz "nie" mediom społecznościowym w pracy

Korzystanie z mediów społecznościowych przez długie godziny w miejscu pracy nie tylko zmniejsza twoją produktywność, ale także zwiększa twój negatywny wzorzec myślenia. Zaburza to również Twoją koncentrację i zwiększa ryzyko wystąpienia problemów z wydajnością, które ostatecznie podnoszą poziom stresu. Musisz stworzyć równowagę między pracą a życiem prywatnym i sensownie korzystać z mediów społecznościowych tylko w czasie wolnym, aby połączyć się ze swoim kręgiem społecznym.

#5 Ćwicz codziennie, aby zachować witalność i aktywność

Nie wolno Ci przedkładać odpoczynku nad ćwiczenia, bez względu na to, jak bardzo angażujesz się w codzienne czynności. Regularne ćwiczenia są kluczem do sprawności fizycznej, ponieważ poprawiają wytrzymałość, siłę mięśni i zdolność radzenia sobie ze stresem. Ludzie, którzy ćwiczą codziennie, mogą szybko poradzić sobie z czynnikami interpersonalnymi, społecznymi, sytuacyjnymi i środowiskowymi. Jednakże, jeśli napięty harmonogram jest twoim ograniczeniem, 35 minut szybkiego spaceru dziennie jest najlepszym podejściem do poprawy kondycji i pożądanego poziomu hormonów zwalczających stres.

#6 Doceniaj każdą chwilę życia

Życie jest najcenniejszym darem natury, który wymaga docenienia przez ludzi. Poczucie wdzięczności za życie zwiększa pozytywną energię i siłę emocjonalną do radzenia sobie z niezamierzonymi i stresującymi okolicznościami. Osoba stabilna emocjonalnie ma co najmniej pożądaną siłę, aby pokonać negatywne wibracje. Powinieneś zatem rozwijać postawę dziękczynienia za życie, aby mieć lepszą kontrolę nad swoimi emocjami i pozytywną energią.

#7 Praktykuj proste techniki Mindfulness

Ponieważ stres wpływa na nasze mięśnie i osłabia je, przyjęcie prostej techniki relaksacji mięśni może utrzymać hormon stresu na dystans. Praktykowanie głębokiego, uważnego oddychania może pomóc w wyśrodkowaniu uwagi i pozwolić ci zebrać bardzo potrzebne myśli i spostrzeżenia, aby przejść przez stresującą sytuację.

Nie rób tego

#1 Unikaj alkoholu i nielegalnych narkotyków

Alkoholizm i nadużywanie substancji w przeważającej mierze wpływają na odporność i funkcjonowanie poznawcze jednostek, czyniąc je słabymi i uśpionymi. Podczas gdy osoby często pijące są narażone na ryzyko niewydolności wątroby i nowotworów, zażywanie nielegalnych narkotyków pogarsza zdrowie psychiczne i zdolność do walki z chorobami. Osłabiony tymi substancjami organizm traci siłę i zdolność do pokonywania stresu. Powinieneś niezwłocznie zwrócić się o pomoc do doradcy rehabilitacyjnego w przypadku, gdy cierpisz z powodu nadużywania substancji lub uzależnienia od alkoholu.

#2 Unikaj wyścigu szczurów

Aby zachować spokój umysłu, powinieneś trzymać swoje aspiracje i nierealistyczne pragnienia pod kontrolą. Sposób w jaki się relaksujesz i cieszysz życiem ma ogromny wpływ na Twoje zdrowie i samopoczucie. Ty musisz unikać konkurowanie z ludźmi dla sake materialnej satysfakcji. Stan wdzięczność dla cokolwiek ty mieć rozluźnia twój umysł i toruje twój drogę stres-free życie.

#3 Nigdy nie kompromisuj się z twoim snem

Dźwiękowy sen dla przynajmniej 6 godzin przy nocą jest wysoce konieczny ulepszać twój leczniczych mechanizmy które skutecznie zwiększają twój stresowego zarządzania potencjał. Zmniejszenie ilości snu poniżej zalecanych godzin osłabia twój system odpornościowy i obniża twoje umiejętności krytycznego myślenia. Zakłócenie rytmu snu zaburza rytmy okołodobowe i aktywność ruchową mózgu. Niedobór snu zmniejsza również zdolność podejmowania decyzji, co bezpośrednio wpływa na umiejętności radzenia sobie ze stresem. Jeśli wezwanie służbowe zmusza Cię do pracy na nocnej zmianie, powinieneś zarządzać standardowym snem 8 godzin w ciągu dnia, aby wspierać swoją zdolność do walki ze stresem.

#4 Nigdy nie stosuj samoleczenia w celu opanowania stresu

Nie powinieneś nigdy leczyć się samemu za pomocą leków w przypadku braku nadzoru medycznego. Stres związany z ostrymi i przewlekłymi stanami chorobowymi wymaga nadzoru lekarza specjalisty. Ty powinieneś przynajmniej dzwonić twój lekarka rozumieć kliniczne przyczyny twój stresu, szczególnie gdy ty doświadczasz chorobowego warunek.

Musisz wybrać właściwe podejście i kierunek, aby poradzić sobie ze swoim stresem i jego czynnikami sprawczymi. Do's i don't redukcji stresu opierają się na racjonalnym myśleniu i sensownych strategiach, które pomogą ci postępować zgodnie z zalecanymi krokami i unikać szkodliwych interwencji w celu poprawy odporności. Musisz starannie zarządzać i przestrzegać tych do's i don'ts oraz utrzymywać swoją jakość życia, jeśli poważnie dążysz do przezwyciężenia stresu i jego szkodliwych przejawów.

Często zadawane pytania (FAQs)

Q. Jak stres może prowadzić do infekcji i innych chorób? A. Stres zakłóca funkcjonalność twojego systemu immunologicznego, który ostatecznie zwiększa ryzyko infekcji i szeregu wyniszczających chorób. Aby utrzymać swoją odporność, powinieneś przynajmniej stosować się do podstawowych wskazówek dotyczących radzenia sobie ze stresem. P. Czy stres wpływa tylko na osoby chore? O. Zarówno osoby zdrowe, jak i chore doświadczają stresu na różnych etapach swojego życia. Jednak ich umiejętności radzenia sobie ze stresem ujawniają ich zdolność do zwalczania szkodliwych skutków sytuacji stresowych. P. Czy stres nie jest wcale korzystny? A. Stres jest fizjologiczną i naturalną reakcją organizmu na niebezpieczne okoliczności. Zwiększa on dopływ tlenu do mózgu, co pomaga szybciej myśleć, aby przezwyciężyć panikę związaną z zagrożeniem. Stres związany z egzaminem pomaga studentom dobrze przygotować się do rozwoju naukowego. Stres staje się niekorzystny tylko wtedy, gdy przekracza próg, a osoba nim dotknięta nie radzi sobie z jego obciążeniem. P. Czy ktoś może umrzeć z powodu stresu? A. Stres sam w sobie nie jest czynnikiem powodującym śmierć. Jednak jego interakcja z chorobami, procesami życiowymi i czynnikami środowiskowymi kieruje jego skutkami u różnych osób. Na przykład stres związany z egzaminem, pracą, znęcaniem się lub przemocą może zmusić osobę do rezygnacji z życia. W związku z tym, analiza przyczyn czynników wywołujących stres i ich fizjologicznych lub psychospołecznych implikacji jest bardzo potrzebna, aby zrozumieć ich negatywne skutki w populacjach ludzkich.
Tags: unikać alkoholCauses of stressdeep breathingExercise dailyexercise reduces stresshealthy dietMindfulnessSocializestress free sleepstress managementWhat is stress?


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę