Najnowsze artykuły

Jak ustalić ceny cateringu na następną...

Kluczem do zorganizowania udanej kolorowej imprezy jest planowanie. Dzięki odpowiednim przygotowaniom można zaoszczędzić sporo pieniędzy podczas imprezy...

Czytaj Więcej

Dieta Pudełkowa Dla Osób Z Cukrzycą


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Jedzenie to przyjemność, a cukrzyca nie jest powodem do odmawiania sobie tej przyjemności. Dieta diabetologiczna powinna być zbilansowana i oparta na zasadach zdrowej diety.

Po zdiagnozowaniu cukrzycy wiele osób wpada w panikę, obawiając się konieczności wprowadzenia drastycznych zmian w stylu życia i diecie. Jeśli nie masz nadwagi i nie jesteś otyły, nie masz się czym martwić. Nie powinieneś nawet wykluczać swoich ulubionych potraw z diety - jak mówi większość dietetyków, najważniejsze jest to, że wszystko jest z umiarem. Podejmowanie świadomych decyzji dotyczących tego, co jesz, pomoże ci kontrolować poziom cukru we krwi, wiedząc, jakie pokarmy i jak wpływają na twój organizm. Zbilansowana dieta cukrzycowa może również pomóc obniżyć poziom cholesterolu i ryzyko powikłań związanych z wysokim poziomem cholesterolu. Chociaż nie ma konkretnego programu żywieniowego dla diabetyków lub innych osób zainteresowanych dietą zapobiegającą cukrzycy, zawsze możesz skorzystać z informacji o tym, jak różne pokarmy mogą wpływać na poziom cukru we krwi (glukozy).

Podstawy

Każda żywność zawiera trzy główne kategorie składników odżywczych: białko, tłuszcz i węglowodany. Głównym składnikiem odżywczym, który wpływa na poziom cukru (glukozy) we krwi, są węglowodany. Prawdopodobnie już wiesz, że po trawieniu węglowodany zamieniają się w energię dla organizmu, czyli glukozę. Glukoza dostaje się następnie do krwiobiegu i powoduje wzrost poziomu cukru we krwi. Zwykle dzieje się to 15 minut po jedzeniu, w zależności od rodzaju i ilości jedzenia. Insulina jest potrzebna, aby cukier w postaci glukozy przemieszczał się z krwiobiegu do komórek, dostarczając im energii. Ponieważ osoby z cukrzycą typu 1, a czasami z cukrzycą typu 2, są zależne od insuliny, ważne jest, aby znali ilość węglowodanów we wszystkich spożywanych pokarmach i napojach. Umiejętność liczenia węglowodanów w pożywieniu pomaga obliczyć dawkę insuliny, która ma zostać dostarczona strzykawkę ze wstrzykiwaczem lub pompę insulinową.

Jakie pokarmy zawierają węglowodany?

Produkty bogate w skrobię: pieczywo, płatki zbożowe, krakersy, ryż, makaron i płatki zbożowe

Warzywa skrobiowe : ziemniaki, groszek, fasola i kukurydza

Soki owocowe i owocowe

Mleko i jogurt

Słodycze: miód, cukier stołowy, syrop, galaretki, słodycze, napoje sportowe, ciastka, ciasta, ciasta, lody i puddingi

Obliczanie ilości węglowodanów

System ten polega na ważeniu produktów i obliczaniu ilości węglowodanów w każdej porcji. Głównymi narzędziami do obliczania węglowodanów są wagi kuchenne, etykiety na opakowaniach żywności, tabele kalorii żywności i książki z przepisami z tygodniowymi menu.

Odżywianie w przypadku cukrzycy, zarówno typu 1, jak i typu 2, może opierać się na specjalnych dietach, z których wiele okazało się skuteczne. Jednak przed wypróbowaniem nowego planu posiłków należy skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem.

Żywność o niskim IG

Niektóre osoby z cukrzycą uważają, że dieta o niskim indeksie glikemicznym (GI) może pomóc obniżyć poziom hemoglobiny glikowanej. Zastąpienie pokarmów o wysokim IG pokarmami o niskim IG pozwala uniknąć nagłego uwolnienia cukru do krwiobiegu po posiłku, co z kolei pozwala uniknąć skoków poziomu cukru we krwi.

Żywność o wysokim IG:

Produkty z melasą, miodem i syropem kukurydzianym

Białe pieczywo i produkty z białej mąki

Ziemniaki, kukurydza i marchewka

Biały ryż i biały makaron

Frytki i popcorn

Słodkie owoce (np. Ananas, melon, banany)

Napoje słodzone, piwo i większość alkoholi

Pokarmy o niskim IG są wchłaniane przez organizm wolniej i nie powodują gwałtownego wzrostu poziomu cukru po posiłku.

Żywność o niskim IG:

Wszystkie produkty zawierające substancje słodzące (takie jak aspartam, fruktoza i sacharyna)

Pełnoziarnisty chleb żytni lub pszenny

Orzechy, oliwki i ser

czerwone wino.


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę