Najnowsze artykuły

Dieta pudełkowa bez laktozy: Życie pełne...

Dieta pełna smaku i komfortu, jednocześnie pozbawiona laktozy, to rozwiązanie, które staje się coraz bardziej popularne w Polsce. O czym warto wiedzieć...

Czytaj Więcej

Jaką dietę pudełkową wybrać?

Konsekwencjami niewłaściwej diety może być nie tylko nadwaga i otyłość. Niezbilansowane menu jest przyczyną ciągłego zmęczenia (nawet przy wystarczającej ilości kalorii), chorób wątroby, trzustki i przewodu pokarmowego, problemów skórnych, różnego rodzaju alergii, łamliwych i rzadkich włosów, drażliwości i niskiej wydolności, a także może powodować takie groźne choroby, jak cukrzyca, wrzody, zapalenie żołądka, udar, miażdżyca tętnic, marskość wątroby. Ponad 70% wszystkich współczesnych chorób jest wynikiem niedożywienia, nadmiernego uzależnienia od alkoholu, przejadania się lub odwrotnie, diety szkodliwej dla zdrowia.

Zasady dobrego odżywiania

Zdrowa dieta może rozwiązać wiele problemów zdrowotnych, a im szybciej zaczniesz trzymać się zdrowej diety, tym lepiej. Kiedy mówimy o diecie, nie mamy na myśli krótkotrwałego strajku głodowego, który rzekomo rozwiąże wszystkie problemy zdrowotne. Prawidłowa dieta to nie tylko używanie liści sałaty, ale sposób na życie. Oto podstawowe zasady zdrowego odżywiania, jakie powinieneś wziąć pod uwagę, kiedy wybierasz dietę pudełkową. Jedz tylko wtedy, gdy jesteś głodny. Dostępność jedzenia doprowadziła do tego, że często siadamy do stołu bez najmniejszej ochoty na jedzenie, „zajadamy” smutek lub gryziemy wysokokaloryczne chipsy i popcorn w filmach tylko po to, by mieć zajęte ręce. Jedz minimalnie przetworzoną żywność. Mięso mielone, tłuczone ziemniaki, musy, wszelkiego rodzaju koktajle to zbyt miękkie jedzenie. Żucie jest bardzo ważną częścią trawienia. Jedząc takie jedzenie, wydajemy znacznie mniej kalorii, niż powinniśmy. Śledź swoje kalorie. Średnio człowiek potrzebuje 1800-2200 kalorii dziennie, liczby te różnią się w zależności od wagi, płci, wieku, stanu zdrowia, poziomu wysiłku i okresu życia. Wraz z wiekiem zmniejsza się zapotrzebowanie na kalorie, ale nie należy ograniczać spożycia białek, ale tłuszczów i prostych węglowodanów (pieczywo, makaron, słodycze). Jedz małe posiłki. Nasz układ pokarmowy jest przystosowany do 5-6 posiłków w małych ilościach, a nie 2-3. Każdy posiłek powinien być wielkości pięści lub mniejszy. Jeśli jesz tylko raz lub dwa razy dziennie, organizm zacznie gromadzić tłuszcz. Monitoruj stosunek białka, tłuszczu i węglowodanów. 50% węglowodanów, 25% tłuszczu i 25% białka to formuła, która najbardziej ci odpowiada.

Różnorodność.

Tydzień na ryżu lub sałatce nie sprawi, że będziesz zdrowy, ale poirytowany. Jedzenie powinno być urozmaicone i smaczne - po pierwsze jest dobre na nastrój, po drugie dostarczy ci wszystkich potrzebnych witamin. Nie jedz wieczorem. W nocy również śpi twój żołądek i nie radzi sobie z trawieniem obfitej kolacji. Należy zjeść co najmniej 2 godziny przed pójściem spać.

Produkty dla zdrowej diety

Jak dobrze zjeść? Kiedy słyszymy słowa „zdrowa żywność”, często wyobrażamy sobie stos liści sałaty. Nie trzeba dodawać, że warzywa liściaste są bardzo zdrowe, ale niewiele osób ma na nie apetyt. Na szczęście zdrowa żywność to nie tylko warzywa. Wskazana są na przykład ryby. Szczególnie odmiany oceaniczne - olej rybny jest bardzo korzystny dla zdrowia, obniża poziom cholesterolu, oczyszcza naczynia krwionośne z płytki nazębnej i zmniejsza ryzyko zawału serca i udaru mózgu o prawie połowę. Przewaga ryb w diecie to klucz do dobrej kondycji skóry i sierści. Ponadto ryba pobudza aktywność mózgu i zawiera witaminę E, która jest niezbędna dla zdrowia wątroby. W diecie wystarczy 4-5 jaj tygodniowo, aby zapobiec wrzodom żołądka i dwunastnicy, zapaleniu trzustki i zaburzeniom układu nerwowego.