Najnowsze artykuły

Dieta pudełkowa bez laktozy: Życie pełne...

Dieta pełna smaku i komfortu, jednocześnie pozbawiona laktozy, to rozwiązanie, które staje się coraz bardziej popularne w Polsce. O czym warto wiedzieć...

Czytaj Więcej

Czy dieta pudełkowa jest dla każdego?

Współcześnie wiele osób nie ma czasu przyrządzać zbilansowanych i zdrowych posiłków. Jednocześnie chcemy jeść zdrowo i tak aby nie przybierać na wadzę. Dieta pudełkowa jest w takim przypadku idealnym rozwiązaniem.

Co znajdziemy w diecie pudełkowej?

Specjaliści dobiorą posiłki do naszych indywidualnych potrzeb. Wśród składników znajdziemy najczęściej:

• Jagody. Wszelkie jagody są bogate w przeciwutleniacze, które spowalniają proces starzenia - dotyczy to nie tylko wyglądu, ale także wszystkich układów organizmu. Jagody muszą być obecne na stole tych, którzy cierpią na otyłość i cukrzycę.

• Fasolki. Rośliny strączkowe są prawie idealnym produktem dietetycznym. Fasola i soczewica szybko sycą, dostarczając nam białka i błonnika potrzebnego do dobrego trawienia. Przydają się osobom cierpiącym na otyłość, cukrzycę, miażdżycę, choroby nerek i wątroby, a także każdemu, kto ma osłabioną odporność.

• Chleb pełnoziarnisty i makaron. To „dobre” węglowodany, które długo się nasycają. Organizm zużywa dużo energii, aby je strawić, a nie są one tak niebezpieczne dla naszej sylwetki, jak bułki i ciasta. Co więcej, produkty pełnoziarniste mogą pomóc ci schudnąć. Dania z grubej mąki pomagają zwalczyć otyłość, cukrzycę, niedobór witamin, depresję, choroby serca i naczyń. Zawierają wiele witamin z grupy B.

• Produkty mleczne. Wybierz beztłuszczowe wersje- są bogate w białko i wapń, które są niezbędne dla zębów, kości i procesów metabolicznych. Zawierają również kwas liponowy, który pomaga leczyć wątrobę. Żywność o niskiej zawartości tłuszczu traci większość swoich korzystnych właściwości i smaku. W związku z tym producenci często dodają do nich ogromne ilości cukru.

• Warzywa. Prawdziwy magazyn witamin i błonnika, a jest w nich bardzo mało kalorii. Szczególnie przydatne są wszelkie warzywa o jasnopomarańczowych i czerwonych kolorach - zawierają dużo witaminy A, która jest niezbędna dla wzroku, pięknej skóry i zdrowej wątroby. Zielone warzywa zawierają cały kompleks witamin z grupy B, a także potas i wapń.

• Oliwa z oliwek. To „magiczny” produkt, który obniża poziom cholesterolu, oczyszcza wątrobę i usuwa toksyny.

Kto powinien skorzystać z diety?

Dieta pudełkowa jest wskazana zwłaszcza dla tych osób, które nie mają na co dzień czasu przygotowywać zdrowych i zbilansowanych posiłków. W takim przypadku wystarczy jedynie wybrać odpowiednią firmę – zamówić dobraną dla siebie dietę lub poprosić o jej określenie na podstawie naszej wagi, wieku, doświadczeń, chorób, aktywności fizycznej. Następnie codziennie pod naszymi drzwiami pojawią się pudełka, które będą pełne gotowych składników, które musimy jedynie połączyć. To także idealne rozwiązanie dla osób, które żyją jako single lub singielki. Paradoksalnie gotowanie w domu jest opłacalne po przekroczeniu pewniej „wagi” dania. Gotowanie zupy dla jednej osoby jest ekonomicznie pozbawione sensu. W takim przypadku dieta pudełkowa może być nie tylko sposobem na zapewnienie sobie zdrowych i smacznych posiłków, ale też elementem oszczędzania. Dieta pudełkowa jest też wskazana dla osób chorych lub cierpiących z powodu nietolerancji laktozy czy ze wskazaniem do diety bezglutenowej. Opracowanie diety w tym przypadku jest trudne i wymaga dużej wiedzy. W przypadku diety pudełkowej wszystkie te czynności, wykona za nas specjalista dietetyk. Ostatecznie dieta pudełkowa jest wskazana dla osób, które chcą schudnąć w sposób bezpieczny oraz zdrowy, a także np. dla tych osób, które chcą w sposób harmonijny przejść na wegetarianizm czy weganizm.